برای دیدن این مطلب ابتدا باید در بزرگترین گروه اینترنتی با بیش از چندین هزار یوزر ثبت نام کنید. برای ثبت نام روی بنر بزرگ زیر کلیک کنید.




موفقیتی جدید در کشف علت بروز بیماری لو گریگ - آرشیو مقالات و مطالب فارسی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/12/12
3:51 عصر

موفقیتی جدید در کشف علت بروز بیماری لو گریگ

بدست در دسته اسلام

دانشمندان استرالیایی اعلام کردند که موفق به کشف یک ناهنجاری ژنی شده‌اند که عامل بروز بیماری فلج‌کننده "لو گریگ ?"Lou Gehrig? است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، محققان امیدوارند که این موفقیت در نهایت به کشف درمانی برای این بیماری که به "اسکلروز جانبی آمیتروفیک" (? (ALS?نیز معروف است منجر شود و به علت عمومی‌تری برای این بیماری عصب حرکتی اشاره کند.

دانشمندان در "موسسه تحقیقاتی آنزاک" مستقر در "بیمارستان کنکورد سیدنی" گفتند، تحقیق آنها نشان داده است که پروتئین ? TDP-43?که توسط این ناهنجاری ژنی تولید می‌شود، سمی است.

پس از آنکه "لو گریگ" بازیکن آمریکایی بیس‌بال از دهه ? ?????و ? ?????به این بیماری مبتلا و مجبور شد حرفه خود را کنار بگذارد این بیماری "لوگریگ" نام گرفت.

معلوم شده است که مبتلایان به این بیماری از رسوبات غیرعادی پروتئین ? TDP?در سلول‌های عصبی در حال مرگ برخوردارند اما تصور می‌شود که این ساختار می‌تواند توسط سلول‌های آسیب دیده که تلاش می‌کنند خود را ترمیم کنند، ایجاد شود.

با این حال پرفسور "گارث نیکولسون" از "دانشگاه سیدنی" گفت، تحقیق وی که با همکاری کارشناسان در "کالج کینگ لندن" انجام شده است نشان داده است که خود این پروتئین موجب بروز این بیماری می‌شود.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت، آنچه آنها دریافته‌اند این است که این جهش‌های واقعی موجب بروز این بیماری در این موارد نادر شده است.

وی گفت، در اعصاب در حال از بین رفتن افرادی که مبتلا به این بیماری عصب حرکتی هستند، تجمع‌های غیرعادی این پروتیین وجود دارد.

نیکولسون گفت، این تحقیق می‌تواند به کشف درمان‌های بهتری برای این بیماری که در حال حاضر درمانی ندارد، منجر شود.

این بیماری با کشتن اعصابی که عملکرد ماهیچه را کنترل می‌کنند باعث می‌شود مبتلایان به این بیماری نتوانند حرکت کنند، نفس بکشند و غذا بخورند.