برای دیدن این مطلب ابتدا باید در بزرگترین گروه اینترنتی با بیش از چندین هزار یوزر ثبت نام کنید. برای ثبت نام روی بنر بزرگ زیر کلیک کنید.




صابون های آنتی باکتریال در طولانی مدت خطرساز است - آرشیو مقالات و مطالب فارسی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/12/12
3:54 عصر

صابون های آنتی باکتریال در طولانی مدت خطرساز است

بدست در دسته پزشکی

صابون های آنتی باکتریال نه تنها پوست را بهتر از صابون های قالبی تمیز نمی کنند بلکه در طولانی مدت حتی می توانند آسیب رسان نیز باشند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان؛ بررسی 27 تحقیق مختلف صورت گرفته در این زمینه حاکی از آن است که ماده تریکلوزان که بعنوان ماده ضد باکتری برای ضد عفونی کردن بیمارستان ها و وسایل پزشکی استفاده می شود در میزان کافی مانع از بازسازی دیواره سلولی باکتری ها می شود و در واقع استفاده تخصصی داشته و برای استفاده روزانه در نظر گرفته نشده است.
بنابراین گزارش؛ در صنعت ساخت صابون های ضد باکتری از میزان کمی از تریکلوزان استفاده می شود و نیز بر اساس تحقیقات میزان آن بقدری کم است که قادر نیست بطور موثر باکتری ها را نابود کند و حتی بسیاری از باکتری ها از جمله ایکولی باکتری ها که عامل گروهی از مسمومیت های مواد غذایی است بعد از مدتی در مقابل تریکلوزان مقاومت پیدا می کند و بدین ترتیب با این عامل بیماری زا به سختی می توان مقابله کرد.
بر اساس این گزارش؛ محققان انستیتو ارزیابی خطرات BFR آلمان هشدار دادند، با میکروب های مقاوم شده به تریکلوزان حتی با استفاده از آنتی بیوتیک های قوی هم نمی توان مقابله کرد به همین دلیل نسبت به استفاده از صابون های ضد باکتری هشدار داده اند