برای دیدن این مطلب ابتدا باید در بزرگترین گروه اینترنتی با بیش از چندین هزار یوزر ثبت نام کنید. برای ثبت نام روی بنر بزرگ زیر کلیک کنید.




زمستان 1386 - آرشیو مقالات و مطالب فارسی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/12/12
4:9 عصر

آموزش اکسس (بخش دوم)

بدست در دسته آموزشی

بررسی اجزای اصلی
در درسهای گذشته به طور کامل با محیط اکسس آشنا شدیم و امیدوارم که شما تمامی پایگاهای نمونه را بررسی کرده باشید و کاملا مفهوم کار با اکسس برای شما روشن شده باشد. درس این جلسه یکی از مهمترین دروس در رابطه با اکسس است و شما حتما سعی کنید به طور کامل این درس را بفمید و حتما در مورد این درس اگه سوالی بود بپرسید چون واقعا فهمیدن این قسمت از اکسس کار را بسیار ساده خواهد کرد.
در این درس ما با بخشهای مختلف پنجره Database آشنا می شویم و چگونگی استفاده از هر یک را توضیح خواهیم داد. می توان گفت پنجره Database سکوی پرتاب شما به سوی Access است, تمامی فعالیتهای که در اکسس انجام می شود از این محل شروع می شود, آشنایی با این پنجره می توان گفت آشنایی با خود اکسس است. بعد از یادگیری این بخش ار اکسس شما براحتی خواهید توانست دیگر خصوصیات پایگاه داده را یاد بگیرید. من به شما توصیه می کنم یکی از پایگاههای داده نمونه را باز کنید تا هنگام درس اجزای اصلی پنجره Database را مشاهده کنید.
ادامه مطلب...

86/12/12
3:58 عصر

آموزش اکسس(بخش اول)

بدست در دسته آموزشی

بخش اول
مقدمه
مدیریت پایگاه داده ها (چه داده های متنی یا تصویری یا غیره) شاید مهمترین
کاربردی بوده است که همواره از کامپیوترهای تجاری خواسته شده است. به همین
دلیل در چند سال گذشته قبل از ظهور محیطهای مبتنی بر رابط گرافیکی شاهد
حکومت زبان cobol بر امپراطوری کامپیوتر بودیم.
بعد از این امر ظهور برنامه dBase و فروش حیرت آور آن خبر از همین احتیاج مبرم به پایگاه داده ها می داد.
باز در این عرصه نیز شرکت مایکروسافت بیکار ننشست و Access که کاستیها و
اشکالات برنامه های قبلی را برطرف نموده و کار با داده ها را به صورت فوق
العاده ای راحت تر میکند عرضه کرد.
ادامه مطلب...

86/12/12
3:56 عصر

زنگ تفریح

بدست در دسته اسلام

به نام یگانه ی هستی
« زندگی زنگ تفریحی کوتاه است، یادمان نرود ساعت بعد حساب داریم .»
کم کم روز به پایان می رسید و خفاش شب بالهای تیره و ظلمانیش را بر سینه ی آسمان گسترانده تا زمین را در سیاهی مخوفی فرو برَد . مردم خسته و نالان از کارهای روزانه ، روانه ی خانه هایشان شده تا در کنار اعضای خانواده شب را با آرامش سپری نموده و برای ساختن فردایی بهتر، امیدی بزرگتر ، همتی والاتر ،

ادامه مطلب...

86/12/12
3:55 عصر

تنها با یک سی سی خون

بدست در دسته پزشکی

چندی پیش به عنوان جالبی در ستون خبرهای علمی برخوردیم. تشخیص سریع سرطان با آزمایش یک سی سی خون!

اصل خبر آن است که پژوهشگران دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین موفق شده اند تا به روش نوینی برای تشخیص سریع نوعی از سرطان پوست دست یابند. در این روش با استفاده از حداقل یک سی سی خون و پس از آنالیز خون به روش میکرواسپکتروسکوپی ،سالم یا ناسالم بودن خون مشخص می شود. به این بهانه با دکتر محمدرضا خانمحمدی ، عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی ره به گفتگو نشسته ایم.
ادامه مطلب...

86/12/12
3:54 عصر

دانشمندان دستگاه تحریک ترشح بزاق ساختند

بدست در دسته پزشکی

یک شرکت تولید کننده ابزار و تجهیزات پزشکی مدعی ساخت وسیله جدیدی است که با باتری کار می‌کند و محرک ترشح بزاق در افرادی است که با مشکل خشکی دهان مواجه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این وسیله روی دندان نصب می‌شود و با یک کنترل از راه دور و دستی کار می‌کند.
این وسیله پالس‌های خفیفی از الکتریسته ارسال می‌کند که برای کاربر نامحسوس است. این جریان الکتریسته اعصاب کنترل کننده ترشح بزاق را تحریک می‌کنند تا بزاق فرد ترشح شود.
آزمایش‌های بالینی نشان داده است که با استفاده از این روش میزان ترشح بزاق فرد به طور چشمگیری افزایش یافته و بهبودی حاصل می‌شود.
هر فردی ممکن است هراز گاهی در اثر عصبانیت، غم و یا قرار گرفتن تحت استرس دچار خشکی دهان شود که پس از رفع حالت عصبی دوباره شرایط عادی می‌شود اما در برخی افراد این حالت خشکی دهان در بیشتر مواقع و یا حتی دائمی است که در این حالت بی‌نهایت آزار دهنده می‌شود و می‌تواند به بروز مشکلات جدی برای سلامتی فرد منجر شود.
در مقایسه با روش‌های رایج برای درمان خشکی دهان، وسیله جدید روشی دائمی، مقرون به صرفه و عاری از عوارض جانبی است.

86/12/12
3:54 عصر

تشخیص به موقع بیماری با آب اکسیژنه امکانپذیر شد

بدست در دسته پزشکی


گروهی از دانشمندان آمریکایی موفق به ساخت نانو ذراتی شدند که توانایی ردیابی حضور آب اکسیژنه را دارند و می توانند به عنوان وسیله ای برای تشخیص بیماری ها مورد استفاده قرار گیرند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دانشمندان پلی تکنیک جورجیا و دانشگاه اموری موفق به ساخت نانو ذراتی شده اند که درصورت وجود پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) فوتون های قابل رویت با یک اسکنر خارجی را گسیل می کنند.
آب اکسیژنه پیش از هر چیز به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده شناخته می شود اما از مدت ها قبل پزشکان می دانند که پراکسید اکسیژن می تواند به شاخصی برای نشان دادن بخش هایی که به وظایف خود عمل نمی کنند، تبدیل شود.
درحقیقت سلولها این ماده را در مراحل اولیه بسیاری از بیماری ها و پیش از آنکه علائم دیگر بیماری را درخود نشان دهند تولید می کنند. تاکنون نقش این ترکیب در سطوح بیماری ها درنظر گرفته نشده بود.
اما به تازگی دانشمندان آمریکایی موفق به ساخت نانو ذراتی شده اند که توانایی ردیابی آب اکسیژنه را در سلولها دارند.
این نانو ذرات کاملا غیر سمی بوده و می توانند در آینده به عنوان وسیله ای برای تشخیص برخی از بیماری ها از قبیل حالت التهابی مزمن، شریان های سرطانی و بیماری آلزایمر در مراحل اولیه مورد استفاده قرار گیرد.
این دانشمندان که نتایج تحقیقات خود را در شماره اول اکتبر مجله "نیچر مواد" منتشر می کنند، اظهار داشتند:" این نانو ذرات به طرز شگفت انگیزی حساس هستند و می توانند میزان تجمع نانوملارهای این ماده را نشان دهند."
این نانو ذرات از یک غشای پلیمری ساخته شده اند و درتماس با پراکسید اکسیژن از خود تشعشات نورانی گسیل می کنند.


86/12/12
3:54 عصر

صابون های آنتی باکتریال در طولانی مدت خطرساز است

بدست در دسته پزشکی

صابون های آنتی باکتریال نه تنها پوست را بهتر از صابون های قالبی تمیز نمی کنند بلکه در طولانی مدت حتی می توانند آسیب رسان نیز باشند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان؛ بررسی 27 تحقیق مختلف صورت گرفته در این زمینه حاکی از آن است که ماده تریکلوزان که بعنوان ماده ضد باکتری برای ضد عفونی کردن بیمارستان ها و وسایل پزشکی استفاده می شود در میزان کافی مانع از بازسازی دیواره سلولی باکتری ها می شود و در واقع استفاده تخصصی داشته و برای استفاده روزانه در نظر گرفته نشده است.
بنابراین گزارش؛ در صنعت ساخت صابون های ضد باکتری از میزان کمی از تریکلوزان استفاده می شود و نیز بر اساس تحقیقات میزان آن بقدری کم است که قادر نیست بطور موثر باکتری ها را نابود کند و حتی بسیاری از باکتری ها از جمله ایکولی باکتری ها که عامل گروهی از مسمومیت های مواد غذایی است بعد از مدتی در مقابل تریکلوزان مقاومت پیدا می کند و بدین ترتیب با این عامل بیماری زا به سختی می توان مقابله کرد.
بر اساس این گزارش؛ محققان انستیتو ارزیابی خطرات BFR آلمان هشدار دادند، با میکروب های مقاوم شده به تریکلوزان حتی با استفاده از آنتی بیوتیک های قوی هم نمی توان مقابله کرد به همین دلیل نسبت به استفاده از صابون های ضد باکتری هشدار داده اند

86/12/12
3:53 عصر

محل دفن سر امام حسین(ع)

بدست در دسته اسلام

به گزارش سرویس اندیشه سایت خبری قدس ،در این که سر امام حسین علیه‌السلام کجا دفن شده است، منابع تاریخی شیعه و سنی گزارش‌های گوناگونی آورده‌اند تا آنجا که شش قول در این باره گفته شده است.

قول اول: سر به بدن ملحق شده است. این قول مشترک میان شیعه و سنی است. علمای شیعه، از جمله شیخ صدوق (متوفای 381 ق)، سید مرتضی (متوفای 436 ق)، فتال نیشابوری (متوفای 508 ق)، ابن نما حلی، سید ابن طاووس (متوفای 664 ق) شیخ بهایی و مجلسی این قول را بیان کرده‌اند.
ادامه مطلب...

86/12/12
3:53 عصر

چه جلبکهایی برای مغز زیان آورند؟

بدست در دسته پزشکی


پیشفرض چه جلبکهایی برای مغز زیان آورند؟
جلبک‌هاى سبز-آبى موسوم به "سیانوباکتریا" که قدیمى‌ترین و شایع‌ترین ارگانیزم‌هاى باستانى بر روى زمین محسوب مى‌شوند، براى سلامتى انسانها خطرناک معرفى شدند.این جلبکها ماده‌اى سمى به نام "بی.ام.آ.آ ? "bmaa?تولید مى‌کنند که مى تواند انواع بیماریهاى زیست-عصبى نظیر آلزایمر، پارکینسن، و لو گریگ را تولید کند.به نوشته ماهنامه علمى "ساینتیفیک آمریکن" بتازگى یک گروه بین‌المللى از محققان به بررسى انواع گونه‌هاى این ارگانیزم در محیطهاى دریای، آب شیرین، و آب شور پرداخته‌اند و رابطه برهم افزایى میان این ارگانیزم و گیاهان و گلسنگها را مورد تحقیق قرار داده‌اند.در این پژوهش گسترده روشن شد که ? ???درصد از ? ???گونه مختلف این ارگانیزم تولیدکننده ماده سمى بی.ام.آ.آ هستند و از دیگر انواع باقیمانده این ارگانیزم نیز در شرایط مناسب و زمان مناسب مى‌توانند این ماده سمى را تولید کنند.محققان در بررسى‌هاى خود به نمونه‌هاى این ماده سمى در دریاى بالتیک و در شکوفه‌هاى جلبکهاى دریایى در اقیانوسها برخورد کردند.این نکته حکایت از آن دارد که این ارگانیزم قادر است مقادیر زیادى ماده سمى بی.ام.آ.آ تولید کند.نگرانى محققان آن است که با افزایش آلودگى آبها و بالا رفتن دماى زمین بر میزان زاد و ولد این جلبک که هم اکنون مساحتهاى بسیار وسیع چند صد کیلومترى را در دریاها و آبها مى‌پوشاند،افزوده شود و خطرات بهداشتى گسترده‌اى براى ساکنان زمین ببار آورد.

ایرنا




86/12/12
3:51 عصر

13 راه حل برای رهایی از سوزش پوست بعد از اصلاح صورت

بدست در دسته پوست و زیبایی

طبق شایعات و افسانه ها، بیشتر افکار و نظریات بدیع و جدید انشتین در هنگام اصلاح صورت به مخیله اش خطور می کرد.اما برای اغلب مردان این تشریفات صبحگاهی به ندرت تسکین دهنده و تامل برانگیز است و برعکس تلاشی دردناک برای زدودن موهای صورت است . که نهایتا موجب خراشیدن و زخمی شدن پوست و احساس سوزش می گردد.لذا در ادامه مطلب چند راه حل خانگی برای پایان دادن به اجرای عذاب آور اصلاح در مقابل آینه ارائه می گردد.

1- آمادگی لازم را کسب کنید: داشتن آمادگی صحیح کلید موفقیت و پایان خوش اصلاح صورت است. به همین منظور قبل از هر کار صورت خود را مرطوب و نمناک کنید(حتی قبل از استفاده از صابون و یا کف ریش) .برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید پارچه های نم دار و گر م را روی پوست صورت قرار دهید و به مقدار بسیار کم آب گرم به صورت خود بپاشید.
2- خطوط رویش مو را دنبال کنیدک یعنی در زمان اصلاح کردن دستگاه ریش تراش را در جهت رویش موی صورت که اغلب در جهت پایین است بکشید. و برای زدودن موهای گردن دستگاه را در جهت بالا بگیرید.
3- در حمام اصلاح کنید: بهترین محل برای اصلاح صورت حمام است. به خاطر اینکه هوای گرم و مرطوب داخل حمام پوست صورت شما را نرم ومرطوب می نماید . به همین منظور اصلاح صورت بلافاصله بعد از استحمام و داخل حمام حس خوبی را برای پوست صورت شما به ارمغان می آورد.
4- صورت خود را از ته نتراشید: هر چه قدر در تراشیدن و اصلاح صورت حساسیت به خرج دهید و بخواهید موی صورت را از ته بتراشید درد و سوزش بیشتری را تجربه خواهید کرد
5- از دستگاه های ریش ترا ش سه تیغه و یا دو تیغه استفاده نکیند: از نظر متخصصان پوست استفاده از دستگاه های ریش تراش دو تیغه و یا سه تیغه بیشتر از اینکه برای پوست صورت مفید باشد دردناک و آسیب رسان است. زیرا بعد از اینکه اولین تیغ سلولهای پوستی اطراف رستنگاه مو را می زداید تیغه دوم باعث خراش پوست و بریدن برآمادگی های پوست می گردد. لذا بهتر است که از دستگاه های یک تیغه استفاده شود.
6- تنها کف ریش کفایت نمی کند: بعضی از مردان بر این اعتقادند که استفاده ا زکف ریش به تنهایی پوست صورت را مرطوب و نرم و آماده اصلاح می کند. در صورتی که چنین نیست بلکه لازم است که قبل از استفاده از کف ریش از مرطوب کننده ها ی پوست صورت یا حتی از آب ولرم استفاده نمایید.
7- از تیغ تیز و یک با رمصرف استفاده کنید: تیغ های کند باعث خراش پوست می شود لذا بهتر است از تیغ ها تنها یک با راستفاده نمایید. بخصوص موهای زبر و خشن تیغ را بعد از یکبار مصرف کند خواهد کرد. لذا بهتر است بیش از یکبار از تیغ استفاده نکنید.
8- از دستگاه های ریش تراش برقی استفاده کنید: این دستگاه ها برخلاف مدل های دستی با دوتیغ یا بیشتر صورت را از ته نمی تراشد و آسیب کمتری به پوست می رساند و لذا بعد از استفاده سوزش و آسیب کمتری را تجربه خواهید کرد.
9- از افتر شیو با کیفیت استفاده کنید: الکل ماده ترکیبی اصلی در افتر شیو های ارزان قیمت است. به همین خاطر بعد از پاشیدن آن روی صورت سوزش عذاب آوری را تجربه خواهید کرد. یک افتر شیو با کیفیت باید باعث طراوت پوست و پاک کردن آن از باکتری ها شود. و حتی پوست را بعد از تراشیدن التیام بخشد. لذا در هنگام خرید افترشیو ، بر روی برچسب خرید آن نگاه کنید تا از وجود تسکین دهنده های طبیعی مثل گیاه آلوئه ورا و غیره مطمئن شوید
10- از ضد آفتاب استفاده کنید: یکی دیگر از راه حل های خانگی حذف افترشیو و استفاده از ضد آفتاب است. این لوسیون مانع ابتلا به سرطان پوست می گردد و باعث می شود که پوست جوانتر به نظر رسد.

11- از داروهای تسکین دهنده استفاده کنید: اگر بعد از اصلاح دچا ر سوزش پوست می شوید بهتر از لوسیون های غیر تجویزی هیدروکورتیزون به عنوان افترشیو استفاده کنید. این لوسیون پوست شما را سریع تر التیام می بخشد.
12- در فاصله زمانی کم اصلاح نکنید: بهتر است زمان اصلاح صورت خود را به آخر هفته موکول کنید در این فاصله زمانی ضمن رویش مجدد موهای صورت فرصتی برای التیام و بهبود التهاب پوست فراهم می شود. و در زمان اصلاح بر تراشیدن مو از ته اصرار نورزید. زیرا سوزش و تحریک پوست مجددا عود خواهد کرد.
13- از داروهای قابض یا خون بند استفاده کنید: این دارو را در خانه و در دسترس خود قرار دهید که در صورت بریدن پوست بلافاصله از آن استفاده کنید. این دارو به دو صورت قلمی و پودر وجود دارد. که اگر در زمان استفاده مکررا آن را روی خراش قرا ردهید از خونریزی جلوگیری می کند . زاج موجود در این دارو باعث قطع خون ریزی میشود . سپس صورت خود را شست و شو دهید.

گروه ترجمه سلامت نیوز-مترجم:فاطمه زرمهر

<      1   2   3   4   5   >>   >